A Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője, Dócs Dávid egy hétvégén elhangzott sajtótájékoztatón Szécsényben a következőket nyilatkozta:
„A Mi Hazánk Mozgalom elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány fejlesztés helyett lakatot tett a vasútra.
Augusztus elsejétől határozatlan időre tíz mellékvonalon szünetel a vasúti közlekedés, többek között a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon. Ez a vonal 1896. óta működött, de mind a személyszállítás, mind a teherszállítás terén, a Trianoni Békediktátum megszületését követően funkcióját vesztette.
A vasútvonal mellékvonalként is bevonható lenne a nemzetközi forgalomba, hiszen ha Drégelypalánk és Ipolyság között visszaépítésre kerülne a vasútszakasz, abban az esetben nem csak az Ipoly-völgyi vasút éledne újjá, de a felvidéki összeköttetésünk is létrejönne Losonc és Ipolyság között. Arról nem beszélve, hogy mind a szlovákok, mind a lengyelek irányába jelentős teherforgalmat lehetne lebonyolítani, bekapcsolva a rétsági és balassagyarmati ipari parkokat is, továbbá újra lehetne indítani a 2007. óta szintén szüneteltetett romhányi vonalat is.
A csonakországi vasúthálózat 8500 kilométeres szakaszából több, mint 5000 kilométer azonnali felújítást igényelne. A gépjárműpark jelentős része elavult, ezért azok fejlesztése is azonnali hatállyal szükséges lenne.
Bár örülünk a Magyarország és Egyiptom között létrejött szerződésnek, amelyben Magyarország vasúti kocsikat gyárt Egyiptomnak, de ez csak azután jöhetne, hogy a hazai vasúti járműpark cseréje megtörténik.
Az elmúlt 30 év elhibázott gazdaságpolitikája és annak irányító politikusai hibásak a MÁV-nál jelenleg tapasztalható állapotokért. A vasút kiépítése az adott térség fejlődését vonja maga után, amíg a bezárás ennek az ellenkezőjét. Ezért a Mi Hazánk Mozgalom tiltakozik a vasútbezárások ellen.”