Mi Hazánk: Lesznek-e valaha vasútfejlesztések Nógrádban?

Dócs Dávid, a Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője megkérdezte a kormányt: „Tervezi-e a kormány, hogy fejlesztéseket hajt végre Nógrád vármegye vasútvonalain?”

„Európa szerte valósulnak meg sok milliárd eurós vasúti fejlesztések, amíg Magyarországon a vasútvonalak bezárását látta a kormány a megfelelő intézkedésnek, folytatva baloldali elődjei kártékony módszerét.” – fogalmazott Dócs Dávid a kérdésben.

Hangsúlyozta: „A vasútvonalak bezárása a térség leépülését vonja maga után.” A képviselő hozzátette, hogy különös problémát jelent, hogy a már amúgy is rossz helyzetben lévő vármegyéket lehetetlenítik el.”

Ez pedig még nagyobb gondot okoz, mert a nagyvárosok folyamatosan szívják magukba a vidéki fiatalokat, a falvak elnéptelenednek, a kisvárosok nagyvárosokká, a falvak pedig semmivé válnak. Erre pedig csak rátesz még egy lapáttal, ha az eleve nehéz anyagi helyzetben lévő falvak lakosai nem a fejlődés útjára lépnek, hanem a közlekedés lehetősége is megszűnik számukra.

„A vasútvonalakat nem bezárni, hanem fejleszteni kellene.” – fogalmazott Dócs.

Lázár János a következőkkel védekezett: „Magyarországon mellékvonal-bezárás nem történt, csupán közlekedésimód-váltásra került sor. Tehát az érintett vonalakon öreg vasúti kocsik helyett modern autóbuszok szállítják az utasokat, tehát állomástól állomásig, gyorsan, kényelmesen és biztonságosan elviszünk mindenkit.”

Lázár János azt valamiért elfelejtette hozzátenni a válaszához, hogy hiába jutnak el „állomástól állomásig” az új modern autóbuszok, ha sokkal kevesebb utast képesek elszállítani, mint az előttük közlekedő vonatok, tekintettel arra, hogy egy vonatot általában egy busz pótol, amelyek közé elég nehézkes lenne egyenlőségjelet húzni.

Tehát a Fidesz logikája szerint nem az öreg vonatokat kellene „fiatal” vonatokra lecserélni, hanem „jól van az úgy” hozzáállással buszokat küldenek helyettük, amiken ugyan tizedannyi férőhely sincs, mint egy vonaton, de legalább „modernek”, és ami még fontosabb, legalább olcsóbbak. Végül is ki ne értené ezt a logikát?

Már csak azt nehéz megérteni ebben a történetben, hogy ez a megoldásnak csúfolt kormányzati látszatintézkedés ugyan mitől „gyors, kényelmes és biztonságos” a vonatokhoz képest? Hát a buszokhoz viszonyítva a vonatok sokkal gyorsabbak, kényelmesebbek és biztonságosabbak. Ki érti ezt?

Ismét láthattunk a Fidesz részéről egy arcátlan pilátusi kézmosdatást, melynek egyetlen célja: „ha fejleszteni kell, inkább sumákoljuk el legalább a közpénz nagyrészét, majd adjunk az ellenzéki képviselőknek egy mismásoló választ, végül sündörögjünk el minél távolabb a felelősségvállalástól, zsebünkben a közpénz nagyrészével, amit az ország és a vidék fejlesztése helyett nagyobb buli elherdálni 60 méteres jachtokra, ételre, italra és örömlányokra”.

Ezekben az időkben a vasút lezárása egyben a már amúgy is haldokló vidéki fiatalság torkának elvágása is, a vérbe áztatott kést pedig a Fidesz-kormány szorítja a markában.

Aktuális Egyéb kategória

Magyarországon először egy új betegséget igazoltak mezei nyulakban az Állatorvostudományi Egyetem munkatársai

Az Állatorvostudományi Egyetem Egzotikusállat-, Vad-, Hal- és Méhegészségügyi Tanszékén, a Vadászati, Vadgazdálkodási és Természetvédelmi Osztály kutatói október 1-jén beérkezett vizsgálati anyagból új betegséget igazoltak mezei nyúlban, úgynevezett myxomatosis jelenlétét állapították meg. Az Állatorvostudományi Egyetem sajtóközleményben tájékoztatta szerkesztőségünket az ügy kapcsán. Az eddigi ismereteik szerint a kórokozó egy Leporipox vírus, amely vérszívó rovarok útján terjed és eddig… Bővebben

Bővebben...
Aktuális Balassagyarmat Nógrád

Bizonytalan mikor indul a Balassagyarmat és Diósjenő közötti vasútvonal felújítása

Jó ütemben zajlanak a felújítások a szeptemberi baleset által érintett vasúti pályaszakaszon Magyarkút és Szokolya térségében, ám a Palóc Hírnökhöz eljutott információk szerint erősen kérdéses, hogy a Diósjenő és Balassagyarmat kötötti vonalon mikor indulhatnak be a MÁV Zrt. által beharangozott fejlesztések. A szeptember 11-én a magyarkúti állomás mellett történt sajnálatos kisiklás után Hegyi Zsolt, a… Bővebben

Bővebben...
Aktuális Nógrád

Hamarosan csökkenhet Nógrád vármegye területe

Komolyabb aggodalomra semmi ok, nem politikai fondorlatról, sem diplomáciai cselszövényről nincs szó, a háttérben egészen prózai indoklás áll: a természet munkája. Az Ipoly keletről nyugati irányban haladva Drégelypalánk térségében egyre több és több kanyarulattal „csavarog” a torkolat felé, nem egyszer jelentősebb, már-már hajtű jellegű fordulattal. Az egyik ilyen képződmény Hont határában található, ahol nemrégiben a… Bővebben

Bővebben...