Jól mondja a fáma, kialakíthatsz újabb és újabb parkolóhelyeket, akkor sem lesz elegendő a gépjárművezető társadalomnak.
Balassagyarmat ebben a tekintetben igazán méltó példa, hiszen az utóbbi egy-másfél évtizedben két kezemen sem tudnám felsorolni, hány meg hány ponton épített parkolókat a város önkormányzata, értve ezalatt például a volt buszállomást, a régi pártház épületének udvarát, az Óváros teret, a piactér mellékét. De még ez is kevés. Ha az ember egy hétfői vagy pénteki napon bejárja a település zeg-zugát, bizony sokszor egy tűt sem tudna leejteni két kocsi közé, olyan szorosan sorakoznak egymás hegyén-hátán a járművek. Szóval a helyzet úgy tűnik, mindig megoldatlan marad.
Legutóbb egy ismerősöm hívta fel a figyelmet arra – érdekes módon, neki nincs autója, csak kerékpárral „kampalyog” Gyarmaton -, hogy a Madách-liget tömbházas lakóövezetében is egyre kevesebb parkolóhely, pontosabban egyre több az Audi, Ford, Suzuki és Opel, amelyeknek tulajdonosai természetesen minél közelebb szeretnék „dekkoltatni” négykerekű kedvencüket az otthonukhoz, hogy az erkélyről, illetve a konyhaablakból kitekintve, folyamatosan szemlélhessék, nem környékezik-e meg azt enyves kezek, bár mostanában a statisztikák szerint mifelénk visszaszorulóban van a kocsifeltörés.
Barátom egy javaslattal is előállt: a lakótelep Ady utca felé eső szélén, a kondipark és a kocsmák közötti tágas réten, ami egyelőre semmilyen célra nincs kihasználva, csak a városgondnokság munkatársainak ad növényburjánzás esetén komoly vágási feladatot, nos ott kellene újabb parkolóhelyeket kialakítani.
Ez eddig még oké is lenne, csakhogy aligha valószínű, hogy aki a távolabbi tömbökben lakik, inkább itt megáll és gyalogosan megy haza. Ő marad a régi, megszokott módinál, a lépcsőház bejáratához minél közelebb fékez, akár még a füves területen is, csakhogy ne kelljen fárasztó lépéseket tennie, míg elfordítja a slusszkulcsot és útnak eredhet a járgányával.
Akkor viszont mi a megoldás?