Pénteki gondolatok (4.) – Parkolás a Madách-ligetben

Jól mondja a fáma, kialakíthatsz újabb és újabb parkolóhelyeket, akkor sem lesz elegendő a gépjárművezető társadalomnak.

Balassagyarmat ebben a tekintetben igazán méltó példa, hiszen az utóbbi egy-másfél évtizedben két kezemen sem tudnám felsorolni, hány meg hány ponton épített parkolókat a város önkormányzata, értve ezalatt például a volt buszállomást, a régi pártház épületének udvarát, az Óváros teret, a piactér mellékét. De még ez is kevés. Ha az ember egy hétfői vagy pénteki napon bejárja a település zeg-zugát, bizony sokszor egy tűt sem tudna leejteni két kocsi közé, olyan szorosan sorakoznak egymás hegyén-hátán a járművek. Szóval a helyzet úgy tűnik, mindig megoldatlan marad.

Legutóbb egy ismerősöm hívta fel a figyelmet arra – érdekes módon, neki nincs autója, csak kerékpárral „kampalyog” Gyarmaton -, hogy a Madách-liget tömbházas lakóövezetében is egyre kevesebb parkolóhely, pontosabban egyre több az Audi, Ford, Suzuki és Opel, amelyeknek tulajdonosai természetesen minél közelebb szeretnék „dekkoltatni” négykerekű kedvencüket az otthonukhoz, hogy az erkélyről, illetve a konyhaablakból kitekintve, folyamatosan szemlélhessék, nem környékezik-e meg azt enyves kezek, bár mostanában a statisztikák szerint mifelénk visszaszorulóban van a kocsifeltörés.

Barátom egy javaslattal is előállt: a lakótelep Ady utca felé eső szélén, a kondipark és a kocsmák közötti tágas réten, ami egyelőre semmilyen célra nincs kihasználva, csak a városgondnokság munkatársainak ad növényburjánzás esetén komoly vágási feladatot, nos ott kellene újabb parkolóhelyeket kialakítani.

Ez eddig még oké is lenne, csakhogy aligha valószínű, hogy aki a távolabbi tömbökben lakik, inkább itt megáll és gyalogosan megy haza. Ő marad a régi, megszokott módinál, a lépcsőház bejáratához minél közelebb fékez, akár még a füves területen is, csakhogy ne kelljen fárasztó lépéseket tennie, míg elfordítja a slusszkulcsot és útnak eredhet a járgányával.

Akkor viszont mi a megoldás?

Nógrád

Óvodát-bölcsődét fejleszt és zebrákat igényel a főutcára Galgaguta önkormányzata

Újabb öt évre kapott polgármesteri megbízatást a júniusi önkormányzati választásokon Galgagután Agócs Gábor. A fiatal faluvezető októberi beiktatása után programjában tételesen felsorolta, milyen területeken fejlesztené tovább a községet a 2029-ig terjedő időszakban. Agócs Gábor elöljáróban leszögezte, minden tervezett program megvalósulása meghatározó módon függ mind a befizetett helyi adók és a központi támogatások, a pályázati sikeresség […]

Továbbiak
Nógrád

Halasztódott a vezetékes gázhálózat kiépítése 30 éve Érsekvadkerten

Nem indult túlságosan szerencsésen az 1995-ös esztendő a balassagyarmati városközpontban található elektronikai üzlet tulajdonosainak, ugyanis kirabolták a boltjukat. Az Ipoly-parti városban ezekben a napokban új alpolgármestert választottak Tőzsér Zsolt személyében, míg Érsekvadkerten a vezetékes gáz kiépítésének halasztódása miatt panaszkodtak. A rendőrség korabeli tájékoztatása alapján 1995. január 5-én hajnalban ismeretlen tettesek felfeszítették Balassagyarmaton, a település központi […]

Továbbiak
Nógrád

Így indult az új esztendő 30 éve Nyugat-Nógrádban

Az óramutató járása harminc esztendője 1994-ről 1995-re fordult, és elég fordulatosan, sajnos tragédiával is köszöntött be a nyugat-nógrádi térségben. Az első újszülött Nógrád megyében a pásztói kórházban született meg, ám Balassagyarmaton a szülészeti osztályon nem tudtak hasonló jóhírről beszámolni a sajtó korabeli munkatársainak. Ellenben az addiktológiai részlegen meglehetősen nyugodtan telt a szilveszterről január elsejére virradó […]

Továbbiak