Dócs Dávid is reagált a vasútfejlesztési önkormányzati összefogásra

A helyi sajtóban először a Palóc Hírnök számolt be a napokban arról, hogy a Balassagyarmat-Vác vasútvonal melletti települések polgármesterei közös nyilatkozatott tettek a nyugat-nógrádi vasúti közlekedés átfogó fejlesztése érdekében. A kezdeményezésre Dócs Dávid, a Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője is reagált.

A Balassagyarmatról kiinduló vonalakon a pálya és a járműpark állapota egyaránt erősen kifogásolható

A politikus a balassagyarmati vasútállomás épülete előtt tartott sajtótájékoztatóján leszögezte, örül annak, hogy habár a magyar kormányzat úgy tűnik, lemondott a nyugat-nógrádi vasútról, akadnak még olyanok, akik fontosnak tartják a vonalszakaszok korszerűsítését és itt a forgalom felélénkítését. Hozzátette, az a tizenöt év, amióta a Fidesz kétharmados többséggel kormányozza az országot, Nyugat-Nógrádban nem fejlődést hozott, éppen ellenkezőleg, a bezárásig lökte a vasúti közlekedést. Mutatja ezt az ipolytarnóci vonal szüneteltetése és a Romhány-Diósjenő közti forgalom felszámolása, amivel a sötét középkorig vitték vissza a viszonyokat.

Dócs Dávid kifejtette, a költségvetésben lenne elegendő pénz ennek a térségnek a fejlesztésére, ám ezek a források nincsenek jól elosztva. Utalt a gépjárműpark vészes elöregedésére, és a pályákon uralkodó elszomorító állapotokra.  Véleménye szerint az állami döntéshozók foggal-körömmel kapaszkodnak az utaslétszám csökkenésére való hivatkozásba, de ez nem véletlen, elvégre ilyen szörnyű körülményekkel lehetetlen megszólítani, a vasút pártjára visszatéríteni az embereket. A honatya hangsúlyozta, szörnyűséges tény manapság, hogy Balassagyarmat és Vác között két óra a menetidő, ugyanakkor egy jó versenybiciklivel gyorsabban el lehet érni egyik pontból a másikba, mint a BZ járművein zötyögve. Fontos tehát a korszerűsítés, és minden fórumot, minden lehetőséget fel kell használni, hogy fokozottabban ráirányítsuk a kormányzati szereplők figyelmét erre a területre, ésszerű érvrendszerekkel, hiszen például a Drégelypalánk és Ipolyság közötti szakasz újjáépítése nem csak a közvetlen térségnek hozna gazdasági és idegenforgalmi hasznot, hanem felgyorsítaná az összeköttetést Lengyelország és a Balkán, illetve Pozsony és Kassa között is. Mindez politikai érdekeken messze felülálló szándék, amit kiválóan jelez, hogy Balassagyarmat fideszes városvezetése ugyanazt az álláspontot képviseli a kérdésben, mint Vác liberális irányítása, vagy a Mi Hazánk Mozgalom. Ügyek mentén igenis össze kell fogni ellentétes hitvallású embereknek – fejezte be gondolatait az országgyűlési képviselő.

Aktuális Egyéb kategória

Magyarországon először egy új betegséget igazoltak mezei nyulakban az Állatorvostudományi Egyetem munkatársai

Az Állatorvostudományi Egyetem Egzotikusállat-, Vad-, Hal- és Méhegészségügyi Tanszékén, a Vadászati, Vadgazdálkodási és Természetvédelmi Osztály kutatói október 1-jén beérkezett vizsgálati anyagból új betegséget igazoltak mezei nyúlban, úgynevezett myxomatosis jelenlétét állapították meg. Az Állatorvostudományi Egyetem sajtóközleményben tájékoztatta szerkesztőségünket az ügy kapcsán. Az eddigi ismereteik szerint a kórokozó egy Leporipox vírus, amely vérszívó rovarok útján terjed és eddig… Bővebben

Bővebben...
Aktuális Balassagyarmat Nógrád

Bizonytalan mikor indul a Balassagyarmat és Diósjenő közötti vasútvonal felújítása

Jó ütemben zajlanak a felújítások a szeptemberi baleset által érintett vasúti pályaszakaszon Magyarkút és Szokolya térségében, ám a Palóc Hírnökhöz eljutott információk szerint erősen kérdéses, hogy a Diósjenő és Balassagyarmat kötötti vonalon mikor indulhatnak be a MÁV Zrt. által beharangozott fejlesztések. A szeptember 11-én a magyarkúti állomás mellett történt sajnálatos kisiklás után Hegyi Zsolt, a… Bővebben

Bővebben...
Aktuális Nógrád

Hamarosan csökkenhet Nógrád vármegye területe

Komolyabb aggodalomra semmi ok, nem politikai fondorlatról, sem diplomáciai cselszövényről nincs szó, a háttérben egészen prózai indoklás áll: a természet munkája. Az Ipoly keletről nyugati irányban haladva Drégelypalánk térségében egyre több és több kanyarulattal „csavarog” a torkolat felé, nem egyszer jelentősebb, már-már hajtű jellegű fordulattal. Az egyik ilyen képződmény Hont határában található, ahol nemrégiben a… Bővebben

Bővebben...