
Tolatási manőver közben október 15-én, szerdán reggel lecsúszott a sínpárról egy motorkocsi a balassagyarmati vasútállomáson. Hadházy Ákos országgyűlési képviselő szinte azonnal a helyszínen termett, de viselkedésével megsértette a vasúti üzem szabályait – állítják a szemtanú vasutasok.
A kisebb jelentőségű baleset a balassagyarmati vasútállomás oldalsó részén volt, amikor a MÁV Zrt. későbbi tájékoztatása szerint úgynevezett „siklás” történt, azaz tolatás közben egy utasok nélküli szerelvény egyik kocsijának kereke elhagyta a sínpályát, de a jármű egésze helyben maradt, nem dőlt meg. Ugyanakkor elengedhetetlenné vált a műszaki mentés, amelynek tartama alatt a Drégelypalánk felé haladó vonalon szünetelt a közlekedés.

Hadházy Ákos országgyűlési képviselő különös módon – vélhetően személyes tájékoztatás alapján – elég rövid időn belül értesülést kapott az esetről, és mivel az Ipoly-parti város közelében tartózkodott, még délelőtt a helyszínen termett, mi több, tapasztalatairól a facebook-on rögvest tájékoztatta is a nagyközönséget. Ebben azt írta, „nagyon úgy tűnik, Lázárék (mármint a közlekedésügyi miniszter – a szerk.) el akarnak titkolni egy újabb siklást a balassagyarmati vonalon”. Hozzátette, információi szerint az állomás 4-es váltóján siklott ki egy motorkocsi. „Azóta visszahelyezték, és eldugva áll két épület között. Állítólag emberi hiba lehetett és szerencsére nem volt komoly: kis sebességnél, tolatás közben egy tengely lelépett.” Ugyanakkor a honatya hangsúlyozta, érthetetlennek tartja az „esztelen titkolózást”, ugyanis állítása alapján „a helyszínen egy vasutas először megerősítette, hogy volt siklás, bár részleteket nem akart mondani. Akkor odaszaladt egykollégája és nagy hangon felszólította, hogy ne mondjon semmit. Aztán mindketten bezárkóztak”. Hadházy Ákos végezetül leszögezte, „a szétrohadt talpfákon sejteni is lehet a nyomokat”, de ami őt igazán aggasztotta a „legsötétebb kommunizmust idéző titkolózás”, és úgy vélte Lázár János minisztériuma majd számon fogja kérni a neki infókat adó MÁV-alkalmazottat.
- Egyik pillanatról a másikra termett ott az állomás üzemi területén Hadházy Ákos – mondta el a Palóc Hírnöknek egy neve elhallgatását kérő vasúti dolgozó. – Rögtön felismertük őt. Nem viselkedett agresszívan, ugyanakkor a modora felettébb tolakodó volt, országgyűlési képviselőségére hivatkozva tudni akarta, pontosan mi történt a balesetkor. Nem az a kifogásom vele szemben, hogy érdeklődött, ezt megtehette volna hivatalos formában a másik oldalon, a forgalmi irodán is, de ahova ő lépett, az szigorúan üzemi terület, ahova lényegében tilos civil személynek a belépés. Ilyen alapon nyugodtan odasétálhatott volna egy szerelvényhez, befeküdhetett volna a kocsi alá, hogy megvizsgálja, megvan-e minden alkatrész. Nem véletlen, hogy a fellépése nem tetszett nekünk, hiszen semmi keresnivalója nem volt ott.
Tény és való, hogy a balassagyarmati vasútállomás üzemi területe nincs kerítéssel elzárva a külvilágtól, azon bárki átmehet, hiszen a Damjanich utca irányából a „kerengőn” keresztül a Bajcsy-Zsilinszky utca megközelítése így egyszerűbb, ugyanakkor az itt közlekedő civilek nem érdeklődnek a vasúti munkák iránt, mint a honatya, aki ezzel a viselkedésével mindenképpen megsértette az üzem rendjét.

A MÁV Zrt. a telex.hu érdeklődésére kiadott közleménye úgy fogalmaz, a siklásban érintett járműben nem keletkezett kár, csak kisebb mértékben rongálódott, és ezt gyorsan kijavították, de mindenképpen kivizsgálják, mi okozhatta a balesetet. Ám kiemelték, amit Hadházy Ákos állít, hogy eltussolnák, titkolnák a történteket, egyáltalán nem igaz, mert az megjelent a Mávinform oldalán.
