Bajba kerülhet hirdetései miatt a YouTube.
Az Adalytics hirdetésminőség-áttekintő platform jelentése szerint a videómegosztó a gyermekeknek szánt tartalmaknál felnőtteknek szóló reklámokat szolgáltatott.
Az Adalytics rámutatott, hogy a Google saját irányelvei szerint a gyerekeknek készült tartalmakra vonatkozó hirdetések nem használhatnak harmadik féltől származó nyomkövetőket és nem gyűjthetnek személyes adatokat a szülő engedélye nélkül.
Dan Taylor, a Google globális hirdetésekért felelős alelnöke a Google honlapján közzétett válaszában egyelőre tagadja a vádakat: „Nem engedélyezzük harmadik féltől származó nyomkövetők használatát a YouTube-on a gyerekeknek készült tartalmakra kiszolgált hirdetésekben.
Ez a jelentés tévesen azt állítja, hogy a sütik jelenléte az adatvédelem sérülésére utal. Ennek az ellenkezője igaz, és a jelentés nem bizonyítja ennek ellenkezőjét.”
Az Adalytics kutatására már amerikai szenátorok és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) is felfigyelt. Az FTC elnökének, Lina Khannak címzett levélben két törvényhozó arra kéri az ügynökséget, hogy vizsgálja meg az Adalytics állításait, megjegyezve, hogy:
„A YouTube és a Google felháborító módon megsérthette az 1998-as törvényt a gyermekek online adatainak védelméről (COPPA), valamint az FTC 2019-es beleegyező határozatát.”
A Google-t már korábban is vizsgálták a gyermekekkel kapcsolatos politikájáért. Akkor a gyermekektől való adatgyűjtés miatt került komoly bajba a cég.