Csökkentené a balesetveszélyt a közúti teherforgalom vasúti átterelése

Nemrégiben újra felkavaródott az állóvíz a nyugat-nógrádi vasútfejlesztéssekkel kapcsolatban, amikor közös önkormányzati állásfoglalás született az érintett pályaszakaszok felújítására, amihez Dócs Dávid országgyűlési képviselő is támogatásul csatlakozott. A tarthatatlan állapotokra ráerősített a napokban a 2-es úton történt hármas kamionbaleset.

A 2-es főút forgalma egyre inkább elviselhetetlenebb a nyugat-nógrádi emberek számára. Különösen Nagyoroszi, Rétság és Szendehely lakossága szenved a tarthatatlan állapotoktól, a főút közvetlen közelében élők állandóan panaszkodnak a kamionok és egyéb teherautók állandó dübörgése miatt, amitől nem csak beremegnek, hanem meg is repedeznek a házak falai. Ugyanakkor késik és késik a településeket elkerülő szakaszok építése, mi több, ahogy a jelenlegi helyzet diktálja, itt akár évtizedeken belül aligha várható változás.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nem véletlen tehát, hogy az áldatlan körülmények megszüntetésének szorgalmazása érdekében ismét előtérbe került a vasút ügye. A Balassagyarmat és Vác közötti vasútvonal jelenlegi kihasználtsága finoman fogalmazva sem teljes, de természetesen mindezt alaposan befolyásolja a sínpárok állapota. Való igaz, hogy ha a magyar kormányzat komolyan gondolkodna egy esetleges nyugat-nógrádi vasútfejlesztésben, és a megfelelő pénzösszegeket is átcsoportosítaná erre a területre, néhány esztendőn belül elvégezhetnék a pályaszakasz korszerűsítését, amin akár nyolcvan kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnének a vonatok. Ha pedig ez megtörténne, bizony a fuvarozási vállalkozók is alaposan átgondolnák, hogy inkább megérné nekik a vasúti szállítás, mintsem, hogy kamionok rakterét terheljék meg a termékeikkel. Azt pedig aligha kell kiemelten hangsúlyozni, hogy a vasúti teherforgalom jóval olcsóbb, mint a közúti.

Egyelőre azonban mindez csak álom, ám ha minél több nyomás nehezedik a kormányzatra az érintett vidékeken élők, illetve meghatározó politikai, önkormányzati szereplők részéről, természetesen hatásos érveléssel alátámasztva, akkor tényleg csökkenthető lenne a nyomás a 2-es főúton, elkerülhetőek lennének a fentebb említett kamionos balesetek, ami nagy megkönnyebbülést okozna a lakosság körében.

Aktuális

Pénteki gondolatok (44.) – Oltásellenesség

Az előző napokban nem kis botrányt és általános felháborodást okozott a Diósjenő központú gyermekorvosi ellátás ügye. A doktor a rendőrség meggyanúsítása szerint ugyanis úgy állított ki oltási pecséteket a kicsiknek, hogy egyetlen vakcinát sem adott be a pácienseknek. Teljesen megdöbbentő a történet. Egyáltalán hogyan vetemedhet arra egy hippokratészi esküt tett szakember, ráadásul az egyik legkiszolgáltatottabb… Bővebben

Bővebben...
Aktuális

Kurta-furcsa igazgatóváltás Balassagyarmaton (3.) – Fityiszt mutattak a szülőknek

A Balassagyarmati Dózsa György Általános Iskola nagy port kavart nyári igazgatóváltásával kapcsolatban készült cikksorozatunk harmadik részében azt próbáljuk taglalni, mennyire kiállt Szabó Csaba mellett az intézmény diákjainak szülői társadalma, mégis, voltaképpen fityiszt mutatott nekik a Balassagyarmati Tankerületi Központ, azaz a döntéshozatalkor semmibe vette a támogatói ajánlásukat. Sorozatunk első fejezetében utaltunk már arra, hogy az évtizedekkel… Bővebben

Bővebben...
Aktuális

Hamarosan méri már a sebességet a rétsági traffibox

Kihelyezték Rétság északi határában a 2-es főút új sebességmérő berendezését, a traffibox-állomást. Az eszköz még nem működik, de a városi rendőrkapitányság hamarosan előteremti az üzemeltetés feltételeit. Még januárban számoltunk be arról portálunkon, hogy közös helyszínbejárás után jelölte ki a város önkormányzata és a helyi rendőrkapitányság a közútkezelő munkatársaival egyetemben, hová is tegyék az új sebességmérő… Bővebben

Bővebben...