Csökkentené a balesetveszélyt a közúti teherforgalom vasúti átterelése

Nemrégiben újra felkavaródott az állóvíz a nyugat-nógrádi vasútfejlesztéssekkel kapcsolatban, amikor közös önkormányzati állásfoglalás született az érintett pályaszakaszok felújítására, amihez Dócs Dávid országgyűlési képviselő is támogatásul csatlakozott. A tarthatatlan állapotokra ráerősített a napokban a 2-es úton történt hármas kamionbaleset.

A 2-es főút forgalma egyre inkább elviselhetetlenebb a nyugat-nógrádi emberek számára. Különösen Nagyoroszi, Rétság és Szendehely lakossága szenved a tarthatatlan állapotoktól, a főút közvetlen közelében élők állandóan panaszkodnak a kamionok és egyéb teherautók állandó dübörgése miatt, amitől nem csak beremegnek, hanem meg is repedeznek a házak falai. Ugyanakkor késik és késik a településeket elkerülő szakaszok építése, mi több, ahogy a jelenlegi helyzet diktálja, itt akár évtizedeken belül aligha várható változás.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nem véletlen tehát, hogy az áldatlan körülmények megszüntetésének szorgalmazása érdekében ismét előtérbe került a vasút ügye. A Balassagyarmat és Vác közötti vasútvonal jelenlegi kihasználtsága finoman fogalmazva sem teljes, de természetesen mindezt alaposan befolyásolja a sínpárok állapota. Való igaz, hogy ha a magyar kormányzat komolyan gondolkodna egy esetleges nyugat-nógrádi vasútfejlesztésben, és a megfelelő pénzösszegeket is átcsoportosítaná erre a területre, néhány esztendőn belül elvégezhetnék a pályaszakasz korszerűsítését, amin akár nyolcvan kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnének a vonatok. Ha pedig ez megtörténne, bizony a fuvarozási vállalkozók is alaposan átgondolnák, hogy inkább megérné nekik a vasúti szállítás, mintsem, hogy kamionok rakterét terheljék meg a termékeikkel. Azt pedig aligha kell kiemelten hangsúlyozni, hogy a vasúti teherforgalom jóval olcsóbb, mint a közúti.

Egyelőre azonban mindez csak álom, ám ha minél több nyomás nehezedik a kormányzatra az érintett vidékeken élők, illetve meghatározó politikai, önkormányzati szereplők részéről, természetesen hatásos érveléssel alátámasztva, akkor tényleg csökkenthető lenne a nyomás a 2-es főúton, elkerülhetőek lennének a fentebb említett kamionos balesetek, ami nagy megkönnyebbülést okozna a lakosság körében.

Aktuális Egyéb kategória

Magyarországon először egy új betegséget igazoltak mezei nyulakban az Állatorvostudományi Egyetem munkatársai

Az Állatorvostudományi Egyetem Egzotikusállat-, Vad-, Hal- és Méhegészségügyi Tanszékén, a Vadászati, Vadgazdálkodási és Természetvédelmi Osztály kutatói október 1-jén beérkezett vizsgálati anyagból új betegséget igazoltak mezei nyúlban, úgynevezett myxomatosis jelenlétét állapították meg. Az Állatorvostudományi Egyetem sajtóközleményben tájékoztatta szerkesztőségünket az ügy kapcsán. Az eddigi ismereteik szerint a kórokozó egy Leporipox vírus, amely vérszívó rovarok útján terjed és eddig… Bővebben

Bővebben...
Aktuális Balassagyarmat Nógrád

Bizonytalan mikor indul a Balassagyarmat és Diósjenő közötti vasútvonal felújítása

Jó ütemben zajlanak a felújítások a szeptemberi baleset által érintett vasúti pályaszakaszon Magyarkút és Szokolya térségében, ám a Palóc Hírnökhöz eljutott információk szerint erősen kérdéses, hogy a Diósjenő és Balassagyarmat kötötti vonalon mikor indulhatnak be a MÁV Zrt. által beharangozott fejlesztések. A szeptember 11-én a magyarkúti állomás mellett történt sajnálatos kisiklás után Hegyi Zsolt, a… Bővebben

Bővebben...
Aktuális Nógrád

Hamarosan csökkenhet Nógrád vármegye területe

Komolyabb aggodalomra semmi ok, nem politikai fondorlatról, sem diplomáciai cselszövényről nincs szó, a háttérben egészen prózai indoklás áll: a természet munkája. Az Ipoly keletről nyugati irányban haladva Drégelypalánk térségében egyre több és több kanyarulattal „csavarog” a torkolat felé, nem egyszer jelentősebb, már-már hajtű jellegű fordulattal. Az egyik ilyen képződmény Hont határában található, ahol nemrégiben a… Bővebben

Bővebben...