A Mi Hazánk felháborítónak tartja, hogy a kormány fejlesztés helyett lakatot tett a vasútra

A Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője, Dócs Dávid egy hétvégén elhangzott sajtótájékoztatón Szécsényben a következőket nyilatkozta:

„A Mi Hazánk Mozgalom elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány fejlesztés helyett lakatot tett a vasútra.

Augusztus elsejétől határozatlan időre tíz mellékvonalon szünetel a vasúti közlekedés, többek között a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon. Ez a vonal 1896. óta működött, de mind a személyszállítás, mind a teherszállítás terén, a Trianoni Békediktátum megszületését követően funkcióját vesztette.

A vasútvonal mellékvonalként is bevonható lenne a nemzetközi forgalomba, hiszen ha Drégelypalánk és Ipolyság között visszaépítésre kerülne a vasútszakasz, abban az esetben nem csak az Ipoly-völgyi vasút éledne újjá, de a felvidéki összeköttetésünk is létrejönne Losonc és Ipolyság között. Arról nem beszélve, hogy mind a szlovákok, mind a lengyelek irányába jelentős teherforgalmat lehetne lebonyolítani, bekapcsolva a rétsági és balassagyarmati ipari parkokat is, továbbá újra lehetne indítani a 2007. óta szintén szüneteltetett romhányi vonalat is.

A csonakországi vasúthálózat 8500 kilométeres szakaszából több, mint 5000 kilométer azonnali felújítást igényelne. A gépjárműpark jelentős része elavult, ezért azok fejlesztése is azonnali hatállyal szükséges lenne.

Bár örülünk a Magyarország és Egyiptom között létrejött szerződésnek, amelyben Magyarország vasúti kocsikat gyárt Egyiptomnak, de ez csak azután jöhetne, hogy a hazai vasúti járműpark cseréje megtörténik.

Az elmúlt 30 év elhibázott gazdaságpolitikája és annak irányító politikusai hibásak a MÁV-nál jelenleg tapasztalható állapotokért. A vasút kiépítése az adott térség fejlődését vonja maga után, amíg a bezárás ennek az ellenkezőjét. Ezért a Mi Hazánk Mozgalom tiltakozik a vasútbezárások ellen.”

Aktuális Belföld

Közlemény: Újabb szomorú adatok a hazai mezőgazdaságról

A járványoktól terhelt állattartók mellett a növénytermesztőknek sincs nagy okuk az örömre. A 2024-es évet összefoglaló mezőgazdasági jelentés szerint a gabonafélék terméshozama 16 százalékkal maradt el a 2023-as szinttől. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a mezőgazdaság 0,3 százalékponttal csökkentette a GDP növekedését a tavalyi évben, ami egy valamikori agrárországban nettó szégyen. A most megjelent adatok… Bővebben

Bővebben...
Aktuális

Honnan vezet majd az út Ipolyvecéről a Felvidékre?

Nemrégiben több országos és felvidéki hírportálon megjelent az információ Szíjjártó Péter szlovákiai tárgyalásairól, amely több Nógrád vármegyei leendő fejlesztést is érintett. A megbeszélések részleteitől még április 28-án megjelent közleményben ezek közül szerepelt az M2-es autópálya Nyugat-Nógrádot átszelő folytatásának elképzelései, valamint a Balassagyarmat és Salgótarján környéki vasúti közlekedés fellendítésének kérdése. Ez utóbbi, mint a felvidéki atempo.hu… Bővebben

Bővebben...
Aktuális

Pénteki gondolatok (36.) – A mártír űrhajós

Teljesen véletlenül, az interneten „szörfözgetve” bukkantam rá egy videóra, ami Vlagyimir Komarovról szólt. Ő volt az első ember, aki az űrben töltött küldetés  közben lelte halálát. A Holdra való eljutás elsőségéért vívott, Szovjetunió és USA közötti ádáz űrharcban az 1967-es esztendő fordulópontot jelentett. Ebben az évben ünnepelték ugyanis a Nagy Októberi Szocialista Forradalom ötvenedik évfordulóját,… Bővebben

Bővebben...