Vasárnap megrendezésre került a vasutak bezárása elleni tüntetés mely bár Dócs Dávid, a Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője által került megszervezésre, mégis pártpolitikától mentesen, polgári összefogás keretein belül valósult meg, melynek apropója a Nógrád vármegyében is bezárásra került vasútvonal volt.
A felszólalók között volt Medvácz Lajos, Balassagyarmat egykori polgármestere, az Ipolytájt Területfejlesztési Társulás elnöke, aki elmondta, hogy amikor a cél közös, nem az a lényeg, hogy melyik politikai oldal veszi a vállára az ügyet. Kihangsúlyozta, hogy a vasút közel áll szívéhez és nemcsak mint a legbátrabb város egykori polgármestere, hanem mint olyan ember, aki szívesen használta, használja ezt a tömegközlekedési eszközt.
Beszédében kitért arra is, hogy rendelkezésre állnak olyan felmérések, melyek azt bizonyítják, hogy az Ipoly-völgyi vasúthálózatnak igen is van létjogosultsága, mi több, a fejlesztésével komoly előnyre tehetne szert a térség.
A második felszólaló, Cservenák Mihály György a Mi Hazánk Ifjai alelnöke volt, aki kifejezetten a fiatalok szemszögéből közelítette meg a témát és elmondta, hogy természetes, hogy nem járnak a fiatalok vonattal, amikor annak állapota nem méltó a 21-ik századhoz, és hozzátette, hogy természetesen az autóbuszt fogják választani, mikor azon van légkondicionáló, óránként közlekedik és átszállás nélkül megközelíthető vele a főváros.
Ennél a pontnál felhívta a figyelmet egy másik problémára is, mely szerint bár nem közvetlen, de következménye az infrastruktúra rombolásának az, hogy a fiatalok elhagyják a vármegyét. Mint fogalmazott: „Azok, akik Budapestre, Szegedre, vagy Debrecenbe járnak egyetemre, a legritkább esetben fognak hazatérni Nógrád vármegyébe letelepedni, családot alapítani.”
Ekkor arra is felhívta a figyelmet, hogy amíg nem rendeződik a tömegközlekedés helyzete a vármegyében, nem is fog, fognak egyetemi karok települni Nógrádba, mely biztosíthatná a szakképzést és a fiatalok helyben maradását.
Ezt követően Olexa Miklós, az Ipoly Túra Egyesület elnöke lépett a pulpitushoz, aki turisztikai szempontból közelítette meg a vasútvonal fontosságát. Elmondta, hogy lenne igény egy Losonc-Balassagyarmat-Pozsony vasútvonalra, melyre szlovák részről együttműködésükről biztosították őt igen magas körökben, ám Nógrád vármegye alelnöke és a közgyűlés mintha nem továbbították volna az igényt a kormány felé.
Végül, de nem utolsó sorban, a főszervező, Dócs Dávid, a Mi Hazánk Mozgalom alelnöke, az Országgyűlés Jegyzője szólalt fel. Korábbi felszólalókra hivatkozva elmondta, hogy igen is a vármegyei közgyűlés feladata kiállni a vasútvonalak fejlesztése én nem pedig a bezárása ellen. mint többen is előtte, szót ejtett a teherforgalom fontosságáról, és több pontban foglalta össze a követeléseket.
Például követelte a vasútjáratok és az autóbuszjáratok szinkronizálását, a vasútvonalak fejlesztését nyugat-európai használt vasúti szerelvények bevonását a tömegközlekedésbe az Ipoly-völgyében, és amennyiben a Magyar Állami Vasutak erre képtelen, a menetrendek összehangolása mellett, külsős cégek bevonását.