Csütörtökön ülésezett az egri közgyűlés, ahol megszavazták a lakosság által is használható elektromos rollerek Egerbe való telepítését.
A várost vezető testületben sokat gondolkoztak az elektromos rollerek egri projektjén, mert többször is felvetődött, hogy mi lesz akkor, ha a település területén mindenhol szétdobált rollerek lesznek, amik veszélyt jelenthetnek mind a gyalogosok, mind az autósok számára. Már országosan is okozott fejtörést, hogy minek minősüljön valójában az e-roller, hiszen a hatósági előírások alapján, 45km/h-s sebesség felett már motorkerékpárként kell rá tekinteni.
Végül azt a döntést hozták meg a város vezetői, hogy a lakossági visszajelzés lesz számukra a mérvadó annak tekintetében, hogy mi legyen a 200 darab elektromos roller sorsa.
A közlekedési eszközt forgalmazó cég világított rá arra, hogy az elektromos rollerük szoftvere rugalmasnak minősül, így a városvezetés kérésére az egri közlekedéshez tudják azt igazítani. Ez azt jelenti, hogy a város szakembereinek és vezetőinek igényei szerint tudnak kialakítani sebességkorlátozó zónákat és olyan területeket, ahova a készülék nem hajthat be.
Ezen kívül azt is elmondták, hogy az e-roller egy letölthető applikáción keresztül lesz beüzemelhető, ami az elindításához lesz szükséges.
A készülékek logisztikáját egy egri alvállalkozói csoportnak szervezték ki, akiknek a feladata az e-rollerek töltése, karbantartása, átcsoportosítása és begyűjtése lesz, tehát hogyha szétdobálják a városban a rollereket, akkor az ő feladatuk lesz azoknak az összeszedése.
A kft. által kiadott előterjesztésben az is szerepel, hogy bizonyos „no go zónákat” fognak kialakítani, ahova nem mehetnek be a járművek. Ezek a a vár, a Donát temető, a Hatvani temető, a Grőber temető, a Kisasszony temető, illetve a Szépasszony-völgy területét fogják érinteni.
(borítókép forrása: CNN)