Tiltakozott a Mi Hazánk a vasútlezárások ellen

A Mi Hazánk Mozgalom parlamenti képviselője, Dócs Dávid és a Mi Hazánk Ifjai szombaton tiltakozást szervezett a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal megszüntetése ellen.

Helyszín: ipolytarnóci vasútállomás

A tiltakozáshoz jelentős számú résztvevő mellett az esemény közben is többen csatlakoztak, látván hogy végre vannak, akik kiállnak a lezárások ellen.

Helyszín: ráróspusztai vasútállomás

A szombati napon nosztalgia vonat közlekedett az augusztus elsejével a forgalom alól mentesített vonalon.

A vonat Budapest-Nyugati pályaudvarról indult, s teltházas volt, ami nem csak a páratlanul szép nógrádi tájnak, de annak is köszönhető volt, hogy a vonatot továbbító NOHAB mozdony a 60. életévébe lépett.

A közlekedő vonat mellett a Mi Hazánk Mozgalom és a Mi Hazánk Ifjai molinókkal akciózott több állomáson is, mint például Balassagyarmat, Szécsény és Ipolytarnóc, s a helyiek mellett a vonat több utasának is elnyerték a szimpátiáját vele.

Az akciónak előzménye is volt, hiszen Dócs Dávid szervezésével szeptemberben jóval több, mint 100-an tüntettek a balassagyarmati vasútállomás előtt, ahol felszólalt többek között a város volt kormánypárti vezetője, Medvácz Lajos is, aki mindig következetesen kiállt a vasút mellett, képviselve ezzel a térség érdekét.

Dócs Dávid ezen a tüntetésen kijelentette, hogy addig nem tágít, amíg Lázár János miniszter asztalára nem teszi az Ipoly-völgyi vasút koncepcióját.

Helyszín: balassagyarmati vasútállomás

Ugyanis a MÁV (Magyar Államvasutak Zrt.) még júliusban, minisztériumi egyeztetéssel úgy döntött, hogy több másik mellett lezárja, megszünteti az északi (magyar-szlovák) gúnyhatár mellett futó, Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonalat, mely a határ másik felén Losoncig ér.

Ez a vonal 1896. óta működött, de 102 éve a Trianoni Békediktátum megszületését követően funkcióját vesztette, majd miután a 60-as években felszedték a Drégelypalánk-Ipolyság közötti 6,6 kilométeres szakaszt, végképp kérdésessé vált a sorsa a jövőt illetően is.Pedig hazánkban a vasúthálózatok óriási lehetőségeket rejtenek mind személy-, mind teherszállítás terén, de úgy tűnik a MÁV fejlesztés helyett inkább a kukába dobja Magyarország lehetőségeit. A kálvária korábban a romhányi vonal bezárásával, majd a Balassagyarmat-Budapest közvetlen járat megszüntetésével kezdődött.

Helyszín: balassagyarmati vasútállomás

A teherszállítás terén példának okáért a szlovákok és a lengyelek irányába is jelentős teherforgalmat lehetne lebonyolítani, bekapcsolva a rétsági és balassagyarmati ipari parkokat is, továbbá újra lehetne indítani a 2007. óta szintén szüneteltetett romhányi vonalat is, mely például a romhányi csempegyárnak is jó szolgálatot tenne, az erdészetekről nem is beszélve.

Az egész persze akkor lenne kerek, ha két határátlépéssel Ipolyságot kötné össze Losonccal az Ipoly-völgyi vasút, annak szellemében, ahogy annak idején megépült!

A fővároshoz közeli vármegyékben és régiókban az egyre növekvő dugók miatt a vasútlezárások olajat jelentenek a futótűzre. Ezekkel az intézkedésekkel a MÁV több fennálló problémát fokoz, ahelyett hogy megoldaná őket. Kétségkívül egyedi hozzáállás.

Ahelyett, hogy a hatalom segítené a Nógrád vármegyeiek életét, hovatovább megalapozná a vidéki fiatalok jövőjét, évről-évre csak rontanak a helyzeten, többek között a mobilitásukat illetően is.

Helyszín: szécsényi vasútállomás

Budapest folyamatosan szívja magába a Nógrád vármegyei fiatalokat. Ezt a problémát nem csak az csökkentené jelentősen, ha a vármegye nem a kátyúiról lenne híres, melyek kikerülésével az autós egy másik kátyúba gurul, hanem ha könnyítenének a tömegközlekedésen is, ehelyett rontanak rajta, és még terheltebbé és zsúfoltabbá teszik az utakat.

Ilyen körülmények és hozzáállás mellett hogyan is várhatnánk el a nógrádi fiataloktól, hogy vidéken maradjanak és onnan közlekedjenek a centrumba?

A 20. század közepe óta egy szűnni nem akaró, fokozódó romlás áldozata a magyar vidék és mezőgazdaság, melyek kulcsfontosságúak LENNÉNEK a Kárpát-medencében élőknek.

Helyszín: ipolytarnóci vasútállomás

A vidék és a város között egyre szélesedik a szakadék, hidak helyett falak épülnek, az új nemzedékek elszakadnak a természettől, elhagyják hagyományaikat, tradícióikat, elveszítik kulturális identitásukat, közösségtudatukat, felbomlik a nemzeti egység.

A nemzet fennmaradását a hagyományok őrzik, a hagyományokat pedig a vidék és a fiatalság. De ha vidéken nincs fiatalság, nemzet sem lesz, hogy fennmaradjon.

Ahogy 100 éve a Felvidék elszakadt Magyarországtól, úgy napjainkban a vidék a várostól, a fiatalság pedig a hazaszeretettől.

Az elmúlt 30 év elhibázott gazdaságpolitikája és annak irányító politikusai felelősek a MÁV-nál tapasztalható állapotokért. A vasút fejlesztése a térség, tehát a vidék fejlesztését is jelentené, ha végre elkezdené valaki, amíg a lezárás a fejlődés ellenkezőjével egyenlő.

Nem egy elszigetelt, hanem egy, az ország vérkeringésébe bekötött, a helyben élőknek lehetőséget kínáló vidéket szeretnénk, mely nem csak az ott lakók, de az egész ország érdeke is!

Éppen ezért a Mi Hazánk Mozgalom tiltakozik a vasútlezárások ellen!

Ha szeretne még tájékozódni a témában, olvassa el korábbi cikkeinket is: 1.2.3.

Aktuális Belföld

Közlemény: Újabb szomorú adatok a hazai mezőgazdaságról

A járványoktól terhelt állattartók mellett a növénytermesztőknek sincs nagy okuk az örömre. A 2024-es évet összefoglaló mezőgazdasági jelentés szerint a gabonafélék terméshozama 16 százalékkal maradt el a 2023-as szinttől. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a mezőgazdaság 0,3 százalékponttal csökkentette a GDP növekedését a tavalyi évben, ami egy valamikori agrárországban nettó szégyen. A most megjelent adatok… Bővebben

Bővebben...
Aktuális

Honnan vezet majd az út Ipolyvecéről a Felvidékre?

Nemrégiben több országos és felvidéki hírportálon megjelent az információ Szíjjártó Péter szlovákiai tárgyalásairól, amely több Nógrád vármegyei leendő fejlesztést is érintett. A megbeszélések részleteitől még április 28-án megjelent közleményben ezek közül szerepelt az M2-es autópálya Nyugat-Nógrádot átszelő folytatásának elképzelései, valamint a Balassagyarmat és Salgótarján környéki vasúti közlekedés fellendítésének kérdése. Ez utóbbi, mint a felvidéki atempo.hu… Bővebben

Bővebben...
Aktuális

Pénteki gondolatok (36.) – A mártír űrhajós

Teljesen véletlenül, az interneten „szörfözgetve” bukkantam rá egy videóra, ami Vlagyimir Komarovról szólt. Ő volt az első ember, aki az űrben töltött küldetés  közben lelte halálát. A Holdra való eljutás elsőségéért vívott, Szovjetunió és USA közötti ádáz űrharcban az 1967-es esztendő fordulópontot jelentett. Ebben az évben ünnepelték ugyanis a Nagy Októberi Szocialista Forradalom ötvenedik évfordulóját,… Bővebben

Bővebben...