
Nemrégiben osztotta meg a facebook-on a hírt German József, Berkenye polgármestere, hogy elkészült a falu vasútállomás-épületének korszerűsítése. Ezzel együtt újabb lépésekkel járnak előbbre a térségben a nyugat-nógrádi kötöttpályás közlekedési hálózat felélesztésének kezdeményezésében.
A berkenyei vasútállomás épületének állaga az elmúlt években rendkívül leromlott, még a téli hónapokban sem szívesen mentek be a fedett helyre azok az emberek, akik rendszeresen utaztak a járatokkal a faluból. A Magyar Falu Program pénzügyi támogatásának jóvoltából valósult meg a tulajdonos MÁV megbízásából a kivitelezés. A munkálatok során teljesen modernizálták a várótermet, amely, amint az alábbi felvételen is látszik, igen tetszetős lett. A kiszolgáló helyiségek és az illemhelyek szintén megszépültek, valamint kialakítottak egy huszonegy négyzetméteres alapterületű kiállítóteret. Ráadásul, ahogy a polgármester legújabb tájékoztatásából kitűnik, az állomás egész területén térfigyelő kamerákat szereltek fel annak érdekében, hogy a jelenlegi állapotok tartósan megmaradjanak.

A fejlesztéshez elég szorosan hozzátartozik az a kezdeményezés, amelyről korábban szintén már írtunk a portálunkon. Csabuda Árpád diósjenői önkormányzati képviselő ötletére dugták össze a fejüket a Vác-Balassagyarmat nyugat-nógrádi vasútvonalat érintő települések polgármesterei, hogy közös nyilatkozatban erősítsék meg szándékukat a két város közötti kötöttpályás közlekedés fellendítésére. Indokul szerepeltek gazdasági szempontok, idegenforgalmi érdekek és a lakosság komfortérzetének javítása, hiszen nem mindegy, hogy például Borsosberényből vagy Nógrádról milyen gyorsan, és mennyire kényelmesen lehet elérni Vácon keresztül Budapestet.

Hasonlóképpen kedvezően állt a kérdéshez Zachar Pál, Ipolyság polgármestere is, aki elsősorban azt hangsúlyozta, hogy a Közép-Dél-Szlovákia térségeit is jobban be lehetne kapcsolni a vérkeringésbe, ami komoly gazdasági előnyökkel járhatna. Hozzátette, a felvidéki határvárosból sokan járnak dolgozni, illetve tanulni Magyarországra, például egyetemre Budapestre, de ez vasúton közvetlenül jelenleg nem lehetséges és buszjárat is csupán egy indul, vasárnap este a magyar fővárosba. Állítása szerint feltétlenül indokolt lenne az Ipolyság és Drégelypalánk közötti 6,8 kilométeres sínszakasz újrafektetése.
A kezdeményezés ötletgazdái és támogatói lépésről-lépésre szeretnének haladni, meggyőzni a döntéshozókat a nyugat-nógrádi vasútfejlesztés szükségességéről, amiről legközelebb május közepén Balassagyarmaton tanácskoznak majd, várhatóan már szakértők bevonásával.